segunda-feira, 11 de maio de 2009

Zeca Afonso e Compostela



Ás doce da mañá de onte (10 de maio) inaugurouse en Santiago de Compostela un espazo público adicado á memoria do cantor luso José Afonso. Trátase dun pequeno parque (Parque José Afonso), ubicado nun lateral do edificio do Auditorio de Galicia, no Campus norte da Universidade.


Os promotores desta iniciativa, un grupo de amig@s galeg@s do cantor, fixeron coincidir o acto de inauguración co trixésimo sétimo aniversario dunha actuación do Zeca Afonso en Compostela, un recital celebrado no edificio (hoxe desaparecido) que albergou no seu día o vello Burgo das Nacións e que hoxe é a sé do Auditorio. Segundo os organizadores, esa foi a primeira ocasión na que Zeca Afonso interpretou en público "Grândola, vila morena".


A homenaxe a Zeca Afonso foi promovida polos seus amig@s galeg@s a través de diversos medios, entre eles a internet, acadando un total de 3.000 sinaturas procedentes de diversos puntos do planeta... Posteriormente, o pleno do Concello de Santiago deu curso legal á iniciativa. Persoalmente, podo dicir que tiven a satisfacción de poder asinar...


O último verán, visitando Grândola cuns bos amigos portugueses, comentáronnos que a idea de compoñer "Grândola, vila morena" partira dunha actuación do Zeca Afonso nunha sociedade musical da vila no mesmo 1972... Se algún ou algunha de vós pode comentar algo ó respecto, e aportar máis información... agradeceríavolo...

2 comments:

jrd disse...

Na Galiza várias gerações lembram e cantam Zeca Afonso.
Por isso, quando lá estou, chego a imaginar que a Galiza é Portugal, mas não, "na memória", Portugal não é a Galiza ...

Daniel Melo disse...

Olá Daniel, obrigado pela lembrança!

Sobre onde foi a 1.ª vez que Zeca cantou em público a «Grândola, vila morena», uma pesquisa na Internet não permite esclarecer em definitivo.
Seja como for, mesmo no blogue da Associação José Afonso é reproduzida uma notícia que dá a primazia ao Burgo das Nacións (cf. http://vejambem.blogspot.com/2009/05/praca-com-o-nome-de-zeca-afonso-em.html).

Esse concerto foi gravado em cassete e poderá ser editado, referiu Xoan Guitian à agência Lusa (vd. http://vejambem.blogspot.com/2009/05/o-concerto-na-galiza-em-que-zeca-afonso.html).

A canção integrava o álbum «Cantigas do Maio», gravado em Herouville (França) no final de 1971, com arranjos e direcção musical de José Mário Branco. É a sua 5.ª faixa.

Depois de Santiago, «Grândola, vila morena» foi cantada no Coliseu de Lisboa, no dia 29/3/1974. Entre o público estavam militares do Movimento dos Capitães (depois MFA), que escolheriam a canção para ser uma das senhas do arranque do golpe que depôs a ditadura de Salazar e Caetano (vd. http://wapedia.mobi/pt/Grândola,_Vila_Morena).

Aproveito a deixa para informar que decorre, durante todo este mês, um tributo ao cantor em Vigo, no espaço Verbum (vd. http://verbum.vigo.org/pt/exposicionTemporal01_pt.php?id=47).

Um abraço, Daniel, e continuação de boa estadia por terras de Sua Majestade!